גבעות עדן – סיפור הצלחה
לפני כשני עשורים זכתה חברת הרי עדן במקב"ת (מכרז לקרקע בלתי מתוכננת) של רמ"י להקמת ישוב חדש בעמק האלה. החזון היה להקים את "בוורלי הילס" הישראלית – שכונת עשירים עם בתים יוקרתיים עבור האלפיון העליון. ההסבר שלו היה שזו דרך למשיכת בעלי הון יהודים אמריקאים לישראל. התכנון היה הקמת יישוב דתי שחבריו ייבחרו על-ידי ועדת קבלה שהוא יעמוד בראשה. היישוב תוכנן בלב אזור חורש טבעי עם שרידים היסטוריים וארכיאולוגיים.
לאורך השנים היו הרבה התנגדויות להקמת היישוב, והקמתו התעכבה. לפני כ 6 שנים רכשה חברת צ.פ. 50% מהפרויקט, וחברת דרא מונתה על ידי השותפים ללוות את הפרויקט ליווי שיווקי אסטרטגי ולטפל בשיווק ומכירות בפועל.
מדובר בישוב חדש לגמרי, באזור קצת מרוחק, איך ניגשים לאתגר שכזה ואיך והופכים אותו לסיפור של הצלחה?
בעזרת תכנון, אסטרטגיה ושיווק מוצלחים השכילה חברת דרא להפוך את המשימה לאפשרית.
איך מתחילים?
"משימה ראשונה שהצבנו לעצמנו היתה להתאים את הפרויקט לשוק הישראלי. התכנון שונה לבתים דו משפחתיים בני 150-210 מ"ר בנוי על מגרשים בני כ-300 מ"ר.
מה היתה האסטרטגיה השיווקית?
להקים ישוב ישראלי, איכותי, מתאים למשפחות צעירות, מעורב דתיים וחילוניים.
הגדרנו חזון
הקמת יישוב חדש וקהילה איכותית באחד מהמקומות היפים בישראל על בסיס ערכים של קהילתיות, סובלנות, שורשיות, סביבה וקיימות.
הגדרנו 3 ערכים מנחים בהקמת הישוב
- איכות חיים בקהילה מגוונת
גבעות עדן מעלה על נס את האמרה "איש באמונתו יחיה". זהו יישוב המכבד ומוקיר את חייהם הרוחניים-קהילתיים של תושביו. את קהילת 'גבעות עדן' יבנו יחד חילוניים, דתיים ומסורתיים, אשר ייהנו מחיי חברה וקהילה עשירים, ומשירותי תרבות, פנאי, ספורט וחינוך.
- תכנון ובניה איכותית
גבעות עדן מתוכנן במחשבה על כל מרקם חיי הפרט, המשפחה והקהילה. לצד הקפדה על בניה איכותית בסטנדרט גבוה, מתוכננים שבילי הליכה, ריצה ורכיבה, שטחים ירוקים משותפים, פארק ארכיאולוגי והקצאת שטח לטובת מבני ציבור: גני ילדים, מועדון לנוער, בית כנסת ומבני ספורט.
- קהילה מקיימת
אנחנו מחויבים לסטנדרטים גבוהים של הגנה על איכות הסביבה, תוך בניה בהתמזגות עם הטבע והקמת תשתיות תומכות לטיפוח הסביבה.
חשבנו איך נרצה שיראה הפיתוח של הישוב
שמנו דגש בתכנון הפיתוח על שטחים ירוקים, השתלבות בטבע, שבילי הליכה, שבילי אופניים
ומה לגבי תכנון הפנים?
יצרנו מגוון טיפוסים שיתאימו למשפחה ישראלית קלאסית עם 2-4 ילדים. הושם דגש על חדרי מגורים ומטבחים מרווחים, ומפתחים גדולים שיכניסו את הטבע לתוך הבית.
כיצד מיתגתם את הפרויקט?
הסלוגן הנבחר: גבעות עדן- עמק האלה, הזדמנות לחיות אחרת.
מי היה קהל היעד שלכם?
משפחות צעירות מהמגזר הדתי לאומי והחילוני, גילאי 28-40, ברדיוס של כ 30 ק"מ מעמק האלה, המעוניינות בחיי קהילה של ישוב מעורב בלב הטבע עם כל האיכויות של עמק האלה.
באיזה אסטרטגיית מכירות נקטתם?
תחילת השיווק תוכננה לחודש מרץ 2020 בכנס גדול שיועד למשפחות שקיבלו דרך אנשי קשר, אינפורמציה בסיסית ביותר על הישוב והבתים והביעו עיניין לשמוע פרטים. הקורונה שינתה את התוכניות והכנס הפך לכינוס באפליקציית ZOOM שנערך יום אחרי היציאה מהסגר בסוף חודש מאי 20. בכנס הוירטואלי נחשפו לחומרים השיווקיים וקיבלו הסבר מפורט כ-250 משתתפים. בין היתר הוצגו למשתתפים התוכניות ליישוב ולבתים, הדמיות, סרטון, תוכניות פיתוח, מחירים, עיקרי מפרט טכני, לוחות זמנים וכו'.
בחודש שחלף מאז הכנס נערכו פגישות עם המעוניינים ונמכרו כ 140 בתים.
ישוב חדש נוסד.
מה הייתה אסטרטגיית התמחור?
מחיר עולה בהתמדה ככל שהשיווק מתקדם.
כיצד פירסמתם את הפרויקט?
הצלחת המהלך השיווקי מקבלת משנה תוקף מכך שלא השתמשנו בפרסום באף אחד מאמצעי המדיה השונים. כל הרוכשים הגיעו מפניות יזומות של אנשי השיווק של דרא למנהיגי דעה ולקהילות מגובשות לאורך השנים ומיצירת קשרים איתן.
הפרויקט במספרים:
מספר יחידות לפי תב"ע נוכחית: 450
מספר יחידות לשיווק כיום: 270
מספר יחידות שנמכרו במכירה מוקדמת: 140
היקף המכירות: 370 מליון ₪.
היזמים :
צ.פ חברה לבניין בע"מ. צ.פ. הוקמה לפני כשני עשורים על ידי צבי פוקס והיא נמנית עם מאה חברות הביצוע האיכותיות והמובילות בישראל (לפי BDI ). החברה בונה כיום מאות יחידות דיור בכל רחבי הארץ.
חברת הרי עדן הוקמה לפני 18 שנים על ידי היזם ג'ייק ליבוביץ אשר עלה ארצה מתוך מטרה ציונית להקים ישוב חדש בארץ ישראל, שימשוך אליו גם עולים מרחבי העולם.
אדריכלים: ריטי דונסקי אדריכלים
מיתוג: PARAZAR
הדמיות: 3D